مشتری مداری در سالن های زیبایی باعث پیشرفت این حرفه شده به همین دلیل امروزه روش های مختلفی برای مشتری مداری به کار گرفته می شود. حیات کار سالن زیبایی وابسته به مشتری مداری است و رقابتی بودن بازار آرایشگری حفظ مشتری را سخت تر می کند. آرایشگران می توانند با تکنیک های مختلف به جذب هر چه بیشتر مشتری کمک کنند. کوچکترین غفلتی باعث قطع ارتباط با مشتری می شود پس جلب رضایت او می تواند این ارتباط را طولانی تر کند. برای اینکه بتوانید با اصول و قوانین مشتری مداری آشنا شوید بهتر است تا پیام مطلب با ما همراه باشید.
در سالن های زیبایی خدمات مختلفی ارائه می شود و این تنوع بالا می تواند در جذب مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد. مشتری مداری در این سالن ها اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا آرایشگاه به پیشرفت بیشتر و سود بالاتر دست پیدا کند. زنجیره سود و ارزش یک سالن به رضایت و وفاداری و متعهد شدن مشتری بستگی دارد. اگر سالن زیبایی مشتری نداشته باشد و نتواند آنها را حفظ کند در واقع موفق نخواهد بود. اهمیت مشتری مداری به قدری زیاد است که امروزه سالن های زیبایی از هر روش تاثیر گذاری برای جذب مشتری استفاده می کنند.
برای بقاء این سیستم مشتری یک نیاز ضروری بوده به همین دلیل هم آرایشگر سعی می کند تا همیشه بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهد. امروزه که بازار کاملا رقابتی است و شما شاهد سالن های زیبایی زیادی در سطح شهر هستید اهمیت مشتری مداری بیشتر شده چون کوچکترین نقطه ضعفی در این کسب و کار می تواند باعث قطع ارتباط با مشتری شود که در چنین شرایطی جذب دوباره او سخت خواهد بود. در این شرایط فقط جذب مشتری جدید حائز اهمیت نیست، بلکه آرایشگاه باید تلاش کند تا مشتری هایی که دارد را هم حفظ کند.
حفظ مشتریان وفادار برای سالن سودآور خواهد بود. امروزه اهمیت مشتری مداری دو چندان شده چون مردم به سالن های زیبایی گرایش زیادی پیدا کرده اند. وقتی مشتری ها از خدمات ارائه شده راضی باشند قطعا به یک مشتری دائمی تبدیل خواهند شد و دیگران را هم به سالن معرفی می کنند. کوچکترین نارضایتی از سالن باعث می شود تا مشتری ناراضی باعث از دست رفتن بخش بزرگی از مشتریان ها شود. پس برای افزایش درآمد و پیشرفت مشتری مداری بیشترین اولویت را دارد.
یک سالن زیبایی مشتری مدار قطعا دارای ویژگی های بارزی است که شما می توانید آنها را به راحتی مشاهده کنید. کارکنان سالن درک درستی از نیازهای مشتری دارند و آگاهی از موقعیت و نیاز مشتری را اولویت کار خود قرار می دهند. آرایشگر به نظر و انتقاد مشتری به خوبی گوش داده و سعی در اجرای آنها دارد. فعال بودن سالن زیبایی نشان دهنده مشتری مدار بودن آن است. کارکنان برای برقراری ارتباط با مشتری تلاش زیادی می کنند چون بقاء سالن به این موضوع بستگی دارد. وقتی به یک سالن مشتری مدار مراجعه می کنید شاهد رفتار محترمانه تمام اعضا هستید.
ویژگی دیگری که در سالن های مشتری مدار مشاهده می شود مهارت کافی در مدیریت سالن است. کارکنان این سالن ها زمان را به خوبی مدیریت می کنند به همین در ساعات مشخص شده تمام کارها به خوبی انجام می شود. در چنین شرایطی خدمات با بهترین کیفیت ارائه می گردند. این ویژگی توانسته به جذب بیشتر مشتری ها هم کمک زیادی کند. در این سالن ها وظایف افراد به خوبی مشخص و اولویت بندی شده است. هدف اصلی سالن های مشتری مدار خدمت رسانی به مشتری است به همین علت از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.
در مشتری مداری سالن زیبایی عوامل زیادی دخیل هستند که تاثیرگذاری برخی بیشتر است. این عوامل عبارتند از:
برای حفظ مشتری در سالن های زیبایی اصول و قواعد مهمی وجود دارد که رعایت آنها کاملا ضروری است. در زیر به معرفی این اصول مهم می پردازیم:
مشتری مداری در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی با مزیت های زیادی همراه است و نه تنها سودآوری خوبی دارد بلکه می تواند به پیشرفت هر چه سریع تر این حرفه هم کمک کند. بیشتر افراد بر این باور هستند که حفظ مشتری می تواند از خرید مشتری مقرون به صرفه تر باشد؛ به همین دلیل بیشتر سالن ها تلاش می کنند تا مشتری هایی که دارند را با ارائه خدمات خوب و رعایت اصول مشتری مداری همچنان حفظ کنند. وقتی یک مشتری از کار سالن راضی باشد می تواند خود معرف چندین مشتری جدید باشد و این چرخه کم کم باعث اوج گرفتن کار سالن می شود.
مزیت دیگری که مشتری مداری دارد رسیدن به سود بالاتر آن هم در مدت زمان اندک است. با حفظ مشتریان خوب شما می توانید تبلیغات خود را به صورت گسترده تر انجام دهید که این می تواند طرفداران سالن را روز به روز بیشتر کند. زیاد بودن فواید مشتری مداری باعث شده تا امروزه بیشتر سالن ها برای این کار هزینه های زیادی را صرف کنند. بقاء کار یک سالن تنها به مشتری های آن بستگی دارد. اگر صاحب سالن بتواند مشتری ها را به خوبی حفظ کند قطعا درآمد کافی برای راضی کردن کارکنان خود را دارد. این سبب می شود تا پرسنل راضی کار خود را با کیفیت بهتر انجام دهند.
در حفظ مشتری عوامل زیادی تاثیر دارند اما پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و تبلیغات در بستر اینترنت پر رنگ تر باشد. پلتفرم هایی که در اختیار دارید بهترین محیط برای جذب مشتری هستند و شما برای تعامل با کاربران و معرفی خدمات ارائه شده در سالن زیبایی و حتی ارسال تصاویر می توانید از آنها استفاده کنید. از طریق این رسانه ها می توانید مدام با مشتری در ارتباط باشید و او را از خدمات جدید و بروز آگاه کنید. این شرایط به حفظ مشتری و حتی تشویق بیشتر او کمک زیادی می کند.
سالن های زیبایی برای مشتری مداری بیشتر به تبلیغات گسترده نیاز اساسی دارند. اگر مشتری سوال و مشکلی داشته باشد می تواند از این طریق با آرایشگر ارتباط بگیرد. امروزه بیشتر تبلیغات در بستر اینترنت صورت می گیرد و افراد با معرفی سالن های معتبر در تبلیغات آنها نقش موثری را ایفا می کنند. با راه اندازی پیج و کانال سالن ها این امکان را فراهم می کنند تا مشتری ها بتوانند حس رضایت خود را از خدمات سالن با دیگران به اشتراک بگذارند. ارتباطی که کارکنان سالن با مشتری برقرار می کنند می تواند حس رضایت و وفاداری را در او بیشتر کند.
سخن پایانی
در این مطلب سعی کردیم تا شما را با تکنیک های مختلف مشتری مداری در سالن های زیبایی آشنا کنیم. اگر شما هم در رابطه با حفظ مشتری تجربه ای دارید، می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید. وقتی مشتری مداری تبدیل به اولویت می شود، تمام کارکنان فعال در سالن تلاش می کنند تا به آن جامه عمل بپوشانند. برای رسیدن به این هدف روش های مختلفی بکار گرفته می شود. با جذب مشتری بیشتر یک سالن می تواند در بازار رقابتی به پیشرفت بیشتری دست پیدا کند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا افراد راهکارهای بروزی را برای مشتری مداری بکار گیرند که مورد استقبال هم قرار می گیرد. اگر شما هم به دنبال جذب مشتری برای سالن زیبایی خود هستید، میتوانید همین الان با مشاورین ما در سامانه معرفی مشاغل سالن زیبایی در ایران ارتباط برقرار کنید.